Rady ohledně modelování forem

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Harry666 » úte 23. bře 2010 10:12:59

[quote="Zbynecek"]Ahoj
Než Honza nám sem dá ten modelový příklad, tak jsem zatím dám návrh 8násobné formy s horkým vtokem. Je to poprvé co jsem při své konstrukci použil horký vtok. V tom připojeném souboru je obrázků víc.
Pokovaď bys jste měli návrh na jiné řešení konstrukce formy pro tento výlisek, tak sem sním.

jo, to je fakt, je to pěkný. jak sem se koukal tam je simulace vstřiku, to máš SolidWorks 2010 premium, co? Ve 2009 sem to nenašel:D a ani myslím není...
A já, jsa nuzák mám jen své sny. Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy. Našlapuj měkce, neboť šlapeš po mých snech".
Harry666
 
Příspěvky: 65
Registrován: úte 01. zář 2009 8:51:37
Bydliště: Brno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » úte 23. bře 2010 13:01:04

Dík za pozitivní reakce. Ja mám Solidworks 2010. Tedy defak to jen ten základ. A můžu tě uklidnit a ni v této verzi není simulace vstřiku. -( Bohužel panove od SW zjistili, že tento modul je moc dobrý na to, aby ho dávali zadarmo do základního SW. Než někdo zakročil tak to v základním SW bylo. Naposledy SW2007. Tak že to tvořim tam. -)))
Do řílohy jsem dal model toho výlisku v eDrawingu. Aby jste si mohli udělat lepší představu a mohli dyžtak pokecat o té konstrukci formy. Jen si přepište koncovku na .eprt
Přílohy
uzávěr plnění 091111.pdf
(172.01 KiB) 532 krát
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » stř 24. bře 2010 11:38:20

Konečně jsem jak štakš rozchodil můj počítač, tak jsem nudělal návrh řešení zaformování toho výlisku co jsem dal Honza. Zatim se jedná jen o pohyblivou půlku. Pokovaď by toto řešení bylo axeptovatelné, tak by sme mělo upřesnit násobnost formy. A někdo by do toho mohl dodělat třeba topení a tak podobně. -)
Obrázek Obrázek
Chci to řešit dvoustuňovým vyhazováním. Jsem zjedav, jaké řešení bude mit Honza.
Přílohy
S_Pohyblivá půlka fragment 010324.pdf
(933.8 KiB) 632 krát
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » stř 24. bře 2010 12:32:51

V příloze je ještě model. Akorát nezapomeňte změnit koncovku na .EASM
Aby se to dalo otevřít v eDrawingu.
Přílohy
S_Pohyblivá půlka fragment.PDF
(46.07 KiB) 440 krát
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod alda » stř 24. bře 2010 12:53:10

Omlouvám se za blokování přípony eprt, nastavil jsem možnost soubory s touto příponou normálně přikládat + easm a edrw.
Nemusíte už tím pádem soubory přejmenovávat na pdf.
SolidWorks 2013
alda
Administrátor
 
Příspěvky: 231
Registrován: čtv 18. pro 2008 14:48:43
Bydliště: Třebíč

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » stř 24. bře 2010 13:29:07

alda píše:Omlouvám se za blokování přípony eprt, nastavil jsem možnost soubory s touto příponou normálně přikládat + easm a edrw.
Nemusíte už tím pádem soubory přejmenovávat na pdf.

Děkuji za uvolnění. Ještě nevím jestli jde zadat přípona .x_t, aby jsme ty malé souborky nemuseli zipovat.
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod alda » stř 24. bře 2010 14:10:20

x_t funguje
SolidWorks 2013
alda
Administrátor
 
Příspěvky: 231
Registrován: čtv 18. pro 2008 14:48:43
Bydliště: Třebíč

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Honza » sob 27. bře 2010 16:57:50

Ahojte mili kontrukteri, opet zdravim z nemecka. Kratim si tu odpoledne. Konecne. Posilam vam vam kratky tutorial kterak zaciti zaformovani v multibody. Ma to tu vyhodu ze v tomto muzete blbnout jak potrebujete, potom jednotliva tela ulozite do dilu a ty dily do sestavy. Tyto samostatne dily pak maji historii pouze v tom startovacim souboru. To ma za nasledek mensi narocnosti na data...
tutorial.pdf
tutorial v pdf
(1.78 MiB) 810 krát
Přílohy
vylisek_startovaci.x_t
(222.66 KiB) 412 krát
Naposledy upravil Honza dne sob 27. bře 2010 17:22:19, celkově upraveno 1
Honza
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte 23. pro 2008 16:29:37
Bydliště: ČR

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Honza » sob 27. bře 2010 17:03:43

Zbynecek píše:Konečně jsem jak štakš rozchodil můj počítač, tak jsem nudělal návrh řešení zaformování toho výlisku co jsem dal Honza. Zatim se jedná jen o pohyblivou půlku. Pokovaď by toto řešení bylo axeptovatelné, tak by sme mělo upřesnit násobnost formy. A někdo by do toho mohl dodělat třeba topení a tak podobně. -)
Obrázek Obrázek
Chci to řešit dvoustuňovým vyhazováním. Jsem zjedav, jaké řešení bude mit Honza.



Ahoj princip mame defakto stejny, akorat celist na tom oku ti jezdi dovnitr, ja to chci ven. Je dobre ze nas tu je vice zasvecenych :-) Jinak se mi libi ze mas stiraci desku. Ja mam sikme vyhazovace tak budu volit k tomu vyhazovace :-)
Honza
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte 23. pro 2008 16:29:37
Bydliště: ČR

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » ned 28. bře 2010 0:11:23

Ahoj Honzo
No, principiálně se trochu rozcházíme, neboť vyhazovače a stírací deska jsou rozdílné postupy. Ale to je na tom konstruování to pěkné, že se dá dojít k cíli několika způsoby. -)
Odůvodnění mého postupu.:
Já se rozhodl pro stírací desku s ohledem na požadovaný výlisek. Ten má extrémně slabé stěny. Ono krabička jako taková je pěkné svinstvo a kroutí se, jen když se na ní podíváš. -) To jsou důvody proč jsem se vyhazovačů bál. Podle mého mi z té krabičky udělají vrtuli. Nebo přinejmenším to prodlouží pracovní cyklus formy, protože budu muset déle chladit. Taky jsem koukal na to tvé zaformování háčků do těch šikmých vyhazovačů a myslím si, že by se v tom takhle mohli zalamovat. Udělal bych jim úkos i ve směru odjíždění toho vyhazovače. Ale když tak srdnatě do těch vyhazovačů jdeš, tak se třeba bojím zbytečně.

Ty stěny toho výlisku jsou opravdu dost slabé, já o konstrukci výlisku nechci polemizovat, protože asi potřebuješ zrovna takto navržený díl z nějakých důvodů. Ale kdybys za mnou přišel, tak bych se snažil tě přesvědčit, abys aspoň zesílil dno té krabičky o pár desetin 3 až 5. Z důvodů, abych předešel propadům na pohledové straně, které se, při této konstrukci výlusku, určitě v rohách objeví.
Přílohy
S_Pohyblivá půlka fragment.x_t
(307.67 KiB) 421 krát
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Honza » ned 28. bře 2010 10:33:02

Zbynecek píše:Ahoj Honzo
No, principiálně se trochu rozcházíme, neboť vyhazovače a stírací deska jsou rozdílné postupy. Ale to je na tom konstruování to pěkné, že se dá dojít k cíli několika způsoby. -)
Odůvodnění mého postupu.:
Já se rozhodl pro stírací desku s ohledem na požadovaný výlisek. Ten má extrémně slabé stěny. Ono krabička jako taková je pěkné svinstvo a kroutí se, jen když se na ní podíváš. -) To jsou důvody proč jsem se vyhazovačů bál. Podle mého mi z té krabičky udělají vrtuli. Nebo přinejmenším to prodlouží pracovní cyklus formy, protože budu muset déle chladit. Taky jsem koukal na to tvé zaformování háčků do těch šikmých vyhazovačů a myslím si, že by se v tom takhle mohli zalamovat. Udělal bych jim úkos i ve směru odjíždění toho vyhazovače. Ale když tak srdnatě do těch vyhazovačů jdeš, tak se třeba bojím zbytečně.

Ty stěny toho výlisku jsou opravdu dost slabé, já o konstrukci výlisku nechci polemizovat, protože asi potřebuješ zrovna takto navržený díl z nějakých důvodů. Ale kdybys za mnou přišel, tak bych se snažil tě přesvědčit, abys aspoň zesílil dno té krabičky o pár desetin 3 až 5. Z důvodů, abych předešel propadům na pohledové straně, které se, při této konstrukci výlusku, určitě v rohách objeví.



Ahoj Zbynďo,

řekněme, že opomeneme propady výlisku a kvalitu výlisku abychom tady klukům nemotali hlavu. Jináč máš pravdu, když jsem si to tak kontroloval asi to tak nějak bude. Já jsem si řikal, že by krabička mohla být z POM - což by nemuselo dělat problémy z hlediska konstrukce výlisku. Jedná se pouze o ukázku, není to žádný konkrétní případ. Jen jsem to vymyslel z tohoto důvodu takto, aby forma nebyla typu placka-na placku. Když se podíváš do rohů výlisku vejde se tam v pohodě pr 2 nebo plocháč takže by vyhazovače netlačily jen na dno. Zácvaky-nožičky v šikmých vyhazovačích by snad nezlobily jsou to vesměs malé plošky.Takže tak jak bych to chtěl odpadá dvoustupňové vyhazování na vyhazovací straně. Na vtokové straně plánuju 3-deskový systém...
Honza
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte 23. pro 2008 16:29:37
Bydliště: ČR

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » ned 28. bře 2010 12:19:56

Honzo ano já vím, že to není žádný konkrétní díl, že je to jen jako díl. Ale já jsem si řekl, že k tomu budeme přistupovat, jako že to není díl jako. -))) Ale normální reálný díl. -))
Nechtěl jsem klukům motat hlavu, a jestli se tak stalo, tak se omlouvám. Spíš jsem chtěl naznačit (upozornit), že by se konstruktér formy měl nad výliskem zamyslet trochu obšírněji než začne konstruovat formu. Za A aby neměl zbytečné problémy se samotnou konstrukcí formy a za B v neposlední řadě protože .... Zeptám se tě takhle, co bude říkat člověk tobě a celému svému okolí když ti přinese takovíto návrh výlisku a ty podle toho uděláš formu.
Řekne:
A) Jé to jsem ale hloupí, že jsem tak špatně navrhl výlisek, který má propady.
B) Ten konstruktér to udělal tak hloupě, že tam mám teď takové propady.
-))))))
Já jsem si myslel, že ty zesílený rohy máš kuli těm vyhazovačům. Proto jsem se ti pokoušel navrhnout, ne měnit rohy, ale zesílit tloušťku stěny. By jsi nám, v rámci výuky, mohl ukázat, jak se dá upravovat výlisek v průběhu konstrukce formy. A jak moc to ovlivní, či neovlivní formu samotnou. -))
Chci se zeptat, jaké smrštění má POM? A s ohledem na 3-deskový systém, kolika násobnou formu plánuješ? Já bych se přikláněl v rámci výuky ke dvěma hnízdům.
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod kohen » pon 29. bře 2010 6:50:46

Nádhera konečně pořádná diskuze !!!
SolidWorks 2013 - 2014
kohen
 
Příspěvky: 452
Registrován: úte 30. pro 2008 19:20:20

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Harry666 » pon 29. bře 2010 13:57:37

Zbynecek píše:Honzo ano já vím, že to není žádný konkrétní díl, že je to jen jako díl. Ale já jsem si řekl, že k tomu budeme přistupovat, jako že to není díl jako. -))) Ale normální reálný díl. -))
Nechtěl jsem klukům motat hlavu, a jestli se tak stalo, tak se omlouvám. Spíš jsem chtěl naznačit (upozornit), že by se konstruktér formy měl nad výliskem zamyslet trochu obšírněji než začne konstruovat formu. Za A aby neměl zbytečné problémy se samotnou konstrukcí formy a za B v neposlední řadě protože .... Zeptám se tě takhle, co bude říkat člověk tobě a celému svému okolí když ti přinese takovíto návrh výlisku a ty podle toho uděláš formu.
Řekne:
A) Jé to jsem ale hloupí, že jsem tak špatně navrhl výlisek, který má propady.
B) Ten konstruktér to udělal tak hloupě, že tam mám teď takové propady.
-))))))
Já jsem si myslel, že ty zesílený rohy máš kvůli těm vyhazovačům. Proto jsem se ti pokoušel navrhnout, ne měnit rohy, ale zesílit tloušťku stěny. By jsi nám, v rámci výuky, mohl ukázat, jak se dá upravovat výlisek v průběhu konstrukce formy. A jak moc to ovlivní, či neovlivní formu samotnou. -))
Chci se zeptat, jaké smrštění má POM? A s ohledem na 3-deskový systém, kolika násobnou formu plánuješ? Já bych se přikláněl v rámci výuky ke dvěma hnízdům.


zdarec, mám na tebe dotaz, ty děláš jenom konstruktéra, nebo se ti i součásti dostávají do ruky kde se ti změní ve formu(jako já)? Protože konstruktér zčásti propady ovlivní jenom zčásti(tak 10-max 20%) zbytek ovlivní seřizovač na lisech.Každopádně já osobně mám se stírací deskou standartně nějaký problém :D jak konstrukční tak i funkční, proto se jí snažím vyhnout.. i tak si myslím že to co máte je dobré a tak by to řešit určitě šlo....
pozn. k materiálu- nevím jak součástka funguje,resp.kam přijde, každopádně POM (2-3%myslím) je dobrej nápad, i když si myslím že ABS (0,7%+-) by byl lepší(pevnější, menší smrštění...)a s teplou tryskou parádně teče..
Jinak až rozjedu DooMa SW2010 tak se vrhnu na nějaké návrhy atd...abych tu jenom zbytečně nekecal :D
A já, jsa nuzák mám jen své sny. Rozprostřel jsem své sny pod tvé nohy. Našlapuj měkce, neboť šlapeš po mých snech".
Harry666
 
Příspěvky: 65
Registrován: úte 01. zář 2009 8:51:37
Bydliště: Brno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Honza » pon 29. bře 2010 18:01:27

Pro Harryho:

Stírací deska z hlediska konstrukce by snad nemusel být žádný problém. Horší je to na dopasování a slícování při montáži formy( mnohdy je to jistější řešení a řekl bych, že bývá méně nákladné než klasické vyhazovače). POM má zhruba smrštění od 1,9 do 2,8. Já jsem volil 2% - totiž obecně POM. Co se týká ABS o tom bych vedl menší rozpor jestli je pevnější, pro toto slovo bych raději volil houževnatější, ale určitě ne pevnější. Je třeba vzít do úvahy že ABS a POM jsou z hlediska vntří struktury rozlišné materiály (aspoň pokud se dobře pamatuju ze školení) .-) Co se týká vlastností tečení je ABS určitě lepší jako POM. Ale toto je tak jednoduchý tvar, že by oba materiály neměly na sebe vliv z hlediska technlogie vstřiku ale spíš jako vlastnosti vstříknutého dílce...

Pro Zbynďu:

Dobrá, uděláme teda 2 - otiskovou formu. Jinak to neber jako výuku, na to jsem docela ještě mladej a bych někoho učil, sic nějakou praxi mám. Spíš bych to pojal jako seminář, že něco hodím do placu a můžem se tady o tom pobavit na úrovni. :-)
Honza
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte 23. pro 2008 16:29:37
Bydliště: ČR

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » úte 30. bře 2010 8:23:12

Pro Harryho:
Ahoj
Nejsem konstruktér, jak už jsem tady na fóru psal, co se forem týká, jsem jen amatér a samouk. Neživím se konstrukcí i když bych klidně rád. -) To co tady píšu jsou jen moje názory, podložené mými zkušenostmi. To jen aby nedošlo k nějaké mýlce. -))
Nicméně když potřebuji, tak si navrhnu výlisek, udělám konstrukci formy a pak si jí vyrobím. (když nemám jinou možnost) Z tvé reakce předpokládám, že jsi asi nástrojař. A proto ta averze vůči stěracím deskám. -))) Ano slícovat jí vyžaduje zvýšené úsilí, ale není to nic nereálného. A výhody stírací desky zde už popsal Honza.
Máš pravdu, že co se propadů týká, může hodně ovlivnit lisař. Ale tady v tomto případě, při tak slabé stěně by si nepomohl ani s nadouvadlem. -)) A proč propadům nepředejít konstrukcí výlisku, když můžu. -)

Pro Honzu:
Hmm, tak to je průšvih, protože já to právě od tebe beru jako výuku. -)) Jako samouk využívám každou příležitost. -)) Hale, říkej si tomu jak chceš, hlavně že se něco naučíme. -)))
Když jsi tak hodný a podvolil jsi se dvoum otisků, -) tak já na oplátku nebudu kopírovat tebou avízovanou variantu 3 desek na pevné půlce. I když tvé zadání je dost určující (bez horkého vtoku, doprostřed), ale zkusím to. V zájmu semináře. -) Aspoň tady bude víc variant budeme moc zase porovnat klady a zápory.
Co se týká materiálu. Koukal jsem že jsi tam dal dvě procenta smrštění. Já použil ABS a tak mám smrštění jiné. Až když jsem odeslal příspěvek, tak jsem si pak uvědomil (vyhledal jsem si), že POM má opravdu 2%.
Ono to smrskávání materiálu je problém v tom, že se v každé ose smrskává jinak. A docela se mi ulevilo, když jsem vyděl, že i ty dáváš smrštění všude stejné. Domnívám se že u jednoduchých výlisků vtom není problém.
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod Zbynecek » stř 31. bře 2010 22:34:32

Ahoj
Tak jsem se mrknul na tu pevnou půlku, abych splnil svůj slib. Udělal jsem to a můžete se na to podívat v příloze. Až Honza sem dá tu svoji variantu, tak budeme moc porovnávat. Teda až dodělá na pohyblivé půlce vyhazovací desku s vyhazovačema. Taky rozpohybuje ten šíbr pro to oko a udělá tu pevnou půlku s dvěma dělícími rovinami.
Přílohy
S_Forma krabička fragment.EASM
(158.77 KiB) 468 krát
Zbynecek
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 05. úno 2010 15:13:05
Bydliště: Kladno

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod PaVka » čtv 23. úno 2012 13:48:04

Dobrý den, děkuji za Vaše přízpěvky a komentáře. Chtěl bych se zeptat jestli je možné postupem zde popsaným udělat formu pro můj díl. Dělám to poprvé a nějak mi nelze uzavřít dělící křivka, protože v některým místech prostě nemám hrany,ale jen plochy (a středem plochy bych chtěl vést dělicí rovinu).
Děkuji za Vaše případné komentáře.
Přílohy
odlitekz Al.JPG
PaVka
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 23. úno 2012 13:17:06

Re: Rady ohledně modelování forem

Příspěvekod M - by stačilo » čtv 23. úno 2012 19:49:59

Pokud potřebuješ dělicí křivku tam, kde není hrana, musíš si ji udělat. V tvém případě funkcí rozdělovací křivka, kde pro rozdělení použiješ nejspíše tu rovinu, co máš na obrázku a rozdělíš jí všechny plochy, které potřebuješ, tak, aby to navazovalo.
Ten díl, jak vidím, bude potřebovat i jeden boční šoupák. Hodně zdaru.
M - by stačilo
 
Příspěvky: 153
Registrován: ned 03. dub 2011 19:39:52

Předchozí

Zpět na Formy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


cron