Svary na plechových dílech.

Svary na plechových dílech.

Příspěvekod MAD_BOXs » pon 25. říj 2010 14:28:27

Řešil někdo tento problém?
Mám plechový díl, plášť válce a potřebuju na něj umístit svár v místě spojení. Jelikož se jedná o tlakovou nádobu, tak ten svár tam být musí, kvůli jeho zakotování ve výkr. dokumentaci. A aby to nebylo tak jednoduché, tak jako krok č.2 je na ten válec napojen kužel, opět jako plech díl (kvúli rozvinu) a v místě napojení těchto dvou dílů musí být opět svár.

Už se s tím mořím asi dva dny a na nic použitelného jsem nepřišel.

Poradí někdo, nebo je to ve sférách sci-fi něco podobného chtít po SW?
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
www.indops.cz
MAD_BOXs
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 29. led 2009 17:59:48

Re: Svary na plechových dílech.

Příspěvekod kohen » úte 26. říj 2010 6:24:59

Pokud potřebuješ hlavně zakótovaný výkres zkus to vlořením popisu svaru, viz. http://solidworks.webnode.cz/news/svarove-housenky/

Pokud to není to co jsi potřeboval, budeš muset asi poslat model (sestavu) pro konkrétní řešení. Jinak SWx 2011 má svařování celkem elegantně řešené a je již ke stažení.
SolidWorks 2013 - 2014
kohen
 
Příspěvky: 452
Registrován: úte 30. pro 2008 19:20:20

Re: Svary na plechových dílech.

Příspěvekod MAD_BOXs » úte 26. říj 2010 15:46:51

Jo, o tom vím, jenže já potřebuju vsadit ty sváry do modelů, v sestavě. Protože potom, bych nemusel kreslit modely, ale stačilo by kreslit výkresy v 2D. O tom snad práce v SW není.
Dělám v SW10 a už i SW09 umí vkládat sváry do dílů v sestavě i jenom v dílech a to i s popisem, ale neumí to pořádně v plechových dílech.

On to neumí i na jeklech, které jsou přisazeny natupo k sobě.
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
www.indops.cz
MAD_BOXs
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 29. led 2009 17:59:48

Re: Svary na plechových dílech.

Příspěvekod MAD_BOXs » stř 13. dub 2011 21:26:38

Tak to zkouším v SW 2011 a něco se zlepšilo.
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
www.indops.cz
MAD_BOXs
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv 29. led 2009 17:59:48

Re: Svary na plechových dílech.

Příspěvekod .rf. » čtv 14. dub 2011 5:59:36

Od svarů jsem v SolidWorksu upustil. Jsou dvě cesty jak je vytvořit (ve verzi 2011):
1) vícetělový díl - svary se dělají celkem obstojně (vymodeluje se objemová housenka), ale nevyhovuje mi práce s těly, jejich vazbení, vzhled kusovníku ...
2) sestava - svar je znázorněn jen povrchem válce (ať děláte jakýkoliv svar - tupý i koutový), těžko se zadává velikost svaru tak, aby odpovídala skutečnosti ...
.rf.
 
Příspěvky: 333
Registrován: pon 31. led 2011 7:16:30


Zpět na Svařování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník