kolize při tvorbě lemů

kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » pon 03. úno 2014 5:17:40

Zdravím.

Zkoušel jsemlemy u tzv. kříže. Nepodařilo se mi udělat všechny dle fota v příloze. To jsem také předpokládal, že se ohyby potkají.

1) Je možnost při tvorbě tolika lemů udělat 1 druh a pak s jinou vlastností 2. druh lemů ?
2) Jak to v SW nastavit, aby se lemy nepotkaly ?
3) Je možné ukázat hromadně na více hran a nastavit lemy tak, aby se nepotkaly ?


Díky
Roman

----------------------
... i bez SW to vidím,že tam budou taková prázdná místa (malinkatý čtverečky) - tomu se při tvorbě modelu patrně nevyhnu, ale nevadí konstrukci dílu
Přílohy
kriz flange 1.SLDPRT
tady jsou již některé flange
SW2013
(989 KiB) 181 krát
kriz ok.SLDPRT
"čistý" plechový díl bez flange
SW2013
(444 KiB) 177 krát
Photo-kriz -1.jpg
je to z hliníku 3mm
Photo-kriz -3.jpg
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod Monroe » úte 25. bře 2014 18:17:58

Zdravím,

tak jak si to nakreslil to bohužel nepůjde, budeš to muset udělat jako sestavu z několika dílů (tak jako to máš fotce),
protože z jednoho kusu takový nástřih neuděláš. Pokud to teda chceš přesně jako na fotce. Jinak pokud ti jde o to, aby to bylo z jednoho dílu (jeden nástřih), tak musíš rohy v místeh kolize zkosit (na každou hranu rohu lemu kliknout) - viz přiložený JPEG. Přiložil bych i samotný díl ale používám solidworks 2013 a nevím zda máš stejnou verzi nebo novější aby si to otevřel.
Přílohy
složený tvar.jpg
rozvin.jpg
Monroe
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 04. srp 2013 12:24:02

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » úte 25. bře 2014 18:43:30

Ahoj Monroe.

Děkuji za tip a radu. Ten způsob řezu na 45 stupňů mne také napadl.
Hlava mi říkala, že tam zůstanou prázdné rohy po ohybu.
Domlouval jsem se s kolegou na hraňáku, co je pro něho výhodnější vypálit na laseru.
Už před tím jsem se rozhodl tak, že řez laseru bude rovný a po ohybu budu mít volný čtverečky, které snadno "dovaříme". Pochopitelně se mu můj první rozvin nelíbil - resp. ten řez. Špatně by se mu to dělalo, musel by častěji měnit matrice.

Jen pro informaci - na hraňáku si na to udělá 3 programy a pak to bude valit.

Přiznám se, že moc zkušeností se SW nemám, učím se to na vlastních věcech a pak na tom, co se dá udělat z 1 kusu (tedy naohýbat) namísto spousty svarů, které s tou konstrukcí kolikrát hodně pohnou.

Až dnes jsem si našel, že si musím vybrat v rozvinu roh lemu a ten zadat na zkosení. Třeba jen, který chci.
Ale chce to si podobné příklady opakovat. Moc píšu.

Až to ohnem, pošlu foto

Ještě jednou děkuji
Roman

Ps: je možno po tvorbě lemu měnit jeho skicu. Je možné ukázat na lem (na jeho konci - tedy na plochu jeho profilu) - aby se vytáhl nebo naopak zkrátil ?
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod Monroe » úte 25. bře 2014 19:02:59

Neni zač,

jinak v předchozích příspěvcích jsem našel dotaz jak by to šlo udělat s dovarkama takže též přikládám obrázky i když už pozdě :-)

Jinak délku lemu lze měnit přimu v lemu ( po přepsání hodnoty se zmení všechny lemy které máš v tom dáném prvku) a nebo můžeš "natvrdo" zakótovat skicu patřičného lemu.
Přílohy
kříž - rozvin.PDF
(6.75 KiB) 172 krát
kříž.PDF
(111.56 KiB) 164 krát
Monroe
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 04. srp 2013 12:24:02

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » úte 25. bře 2014 19:47:28

Ahoj Monroe.
Nikdy není pozdě :-)

Můžeš mi přeposlat i řešení ze SW ?

Díky
Roman
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod Monroe » úte 25. bře 2014 20:37:24

Jistě bezevšeho,

je více způsobů jak toho dosáhnout - já popíši pro mne nejjednodužší:

1) Nejprve jsem si načrtl plechový díl o daných rozměrech
1a) Zadal jsem si v plechovém díle správné parametry ohybu (radius, tl. plechu, K-faktor)
2) Pomocí prvku "odebrat vysunutím" jsem docílil požadovaného tvaru a rozměrů.
3a) Vytvořím lem z hrany kde zadám požadované parametry (délka a umístění lemu)
3b) Pro úspěšné vytvoření lemu je třeba zadat mezeru lemu (viz.horní šipka obrázku) a vlastní typ odlehčení "natržení" (spodní šipka na obrázku)
3c) pak už stačí jen upravit jednotlivé skici lemu tak, aby nevznikla kolize ( 0.1mm jsem zadával kvůli paprsku laseru)

Snad to je to je takhle srozumitelné. Přikládám i obrázky a díl ze SW 2013 (starší verze SW ho neotevře).

Přeji hezký zbytek večera.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3a.jpg
3b.jpg
3c.jpg
Díl1.SLDPRT
(641 KiB) 162 krát
Monroe
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 04. srp 2013 12:24:02

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » úte 25. bře 2014 21:37:33

Děkuji Monroe.
Projdu si to a vyzkouším.
To je ono - zase jiná cesta k cíli.
To v manuálech vždy nebývá.

Dobrou noc
R
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » stř 26. bře 2014 13:22:40

AHOJ MONROE.

Mám ještě jednu prosbu.
- vrátil jsem se k jednou mému vyřešenému plechovému dílu (viz příloha)

Po ohnutí to funguje, je to Ok i na rozvin.
zjistil jsem po včerejšku, kde jsem chyboval - tam, kde měl být okrajový lem, jsme opět použil lem z hrany - místo okrajového lemu.
Zpětně nevím, jak to opravit.
Nebo od jakého bodu to opravit.

Je to dle zvyklostí v SW konstruováno správně ?


Posílám - díl v SW (2008), rozvin v dwg - tam jsou barevné poznámky.


Mohl by jsi, pokud máš čas :
1) naznačit lepší postup
2) jak upravovat lemy z hrany a okrajové lemy - nebo jak tomuto předejít a jak to efektivně navrhnout v začátku


Díky
Roman
Přílohy
Ec203972_1_výkres.SLDDRW
sw2008
(220.5 KiB) 158 krát
Ec203972_1_výkres.DWG
zde jsou barevně poznámky
(113.03 KiB) 170 krát
Ec203972_1.SLDPRT
sw2008
(1.49 MiB) 154 krát
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod Monroe » stř 26. bře 2014 18:38:30

Ahoj Romane,

Na model i výkres jsem kouknul a překreslil to podle sebe - tak jak to vyhovuje mě při dalších úpravách nebo případných změnách.

Jinak zpět k tvému modelu, máš zbytečně moc příkazů na stejné věci které by si mohl sloučit pod jeden příkaz.

Uvedu příkklad u tvého modelu - "edge-flange1" a "edge-flange6" (lemy z hrany) jou naprosto totožné tak je dej pod jeden příkaz, při úpravě se ti změní oba a nemusíš rozklikávat dva příkazy, to samé u "edge-flange2" a "edge-flange8" nebo příkaz zaoblit... .

Dále k rohům - ty můžeš vyřešit příkazem "uzavřený roh" viz muj postup. Zde si zvolíš jakým způsobem na sebe budou rohy přiléhat a zase "oklikej" všechny rohy které budeš chtít upravovat.

Každý příkaz můžeš zpětně upravit tak, že na něj pravým tlačítkem klikneš a zvolíš "upravit prvek".

Přiložil jsem 3d pdf apdf výkresu s rozvinutým tvarem.

Nakonec menší rada, snaž se aby tvé skici byly vždy "černé". To znamená plně určené (když za ni vemeš nikam s ní nepohneš). A snaž se vždy začínat skicu v počátku. budeš mít skicu uchycenou v prostoru. Je to z praktického důvodu, protože si se skicou nemůžeš omylem nikam hnout nebo ti někde nechybý důležitý rozměr. Zmizí ti i závorka s pomlčkou před názvem skici např. (-)Skica1 to znamená že neni plně určena. :-)

Snad ti to pomohlo :-)
Přílohy
kryt jpeg.jpg
kryt.PDF
(100.57 KiB) 165 krát
kryt-3d pdf.PDF
(115.63 KiB) 158 krát
uzavřít roh.jpg
Monroe
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 04. srp 2013 12:24:02

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » čtv 27. bře 2014 14:18:24

Zdravím Monroe.

Našel jsem jeden hotový lem.
Tam jsem ještě dělal vše po "staru". Ale dosáhl jsem tam v tom rohu výřezu, který jsem chtěl.
Vyhnul jsem se "vlastnímu typu odlehčení" - tím, že jsem to odřízl, což asi není echt.
Co jsem tedy v ohybu nechtěl mít, tak jsem vyřízl.


Dnes jsem udělal var. "a" a "b". Zkoušel jsem, to jsi mi posílal.


Jaký je rozdíl mezi "unfold" a "flatten" ? K čemu se využívají ?
U "flatten" jsem dával příkaz "corner - trim", ale když jsem to složil, tak se to ztratilo.


To zkosení lemů (např. do trojúhel.) se dělá kdy ? U složeného dílu mi to fungovalo.



Posílám přílohy v SW2008.



Díky
Roman


Ps:
1) Není na webu nějaký tutoriál - tedy nějaký řešený problém krok za krokem (step-by-step) ?
2) Jsou nějaké klávesové zkatky ? - seznam
3) Jak klikat, když chci jeden příkaz použít u více prvků ?
Přílohy
lem vent skrine TJ2-1 -- 29-1-2014.SLDPRT
(618 KiB) 155 krát
lem vent skrine TJ2-1 -- 27-3-2014 _a.SLDPRT
(653.5 KiB) 172 krát
lem vent skrine TJ2-1 -- 27-3-2014 _b.SLDPRT
(204.5 KiB) 157 krát
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod Monroe » čtv 27. bře 2014 16:34:03

Ahoj Romane,

Ten tvuj poslední díl kde si docílil vynechaného místa úpravou skici lemu se mi zamlouvá nejvíc a myslím že je to tak řešeno správně.

Příkaz "unfold" se používá když potřebuješ pracovat s dílem v rozvinutém tvaru a příkaz "flatten" rozloží díl pro výkres - neslouží pro úpravu dílu, takže proto se ti po složení zražení "ztratilo".

Zkosení lemů do trojúhelníku se používá u lemů které by ti po rozvinu ukázali kolizi, například si představ že máš desku s vnitřním výřezem do kterého vložíš nějaké zařízení a lemy které jsou ohnuty směrem dolu aby si zabránil pořezání o ostrou hranu ale nebude to pohledové takže se nemusíš zdržovat svařováním a broušením. pro představu přijkládám obrázek.

K bodu č.1 O žádném tutorialu nevim ale zkusil bych youtube třeba tam něco objevíš :-)
K bodu č.2 klávesové zkratky jsou, záložka Nástroje/vlastní/klávesnice - zde si můžeš navolit zkratky podle sebe co často používáš. např. já mam zvolený zkratky na měření, přechod do výkresu, kótu, aktualizaci dílu.... záleží pouze na tobě :-)
K bodu č.3 při zvolení příkazu lem z hrany klikni na všechny hrany plechového dílu u kterých chceš daný příkaz použít - přikládám obrázek
Přílohy
rozl..jpg
slož..jpg
lem z hrany.jpg
Monroe
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned 04. srp 2013 12:24:02

Re: kolize při tvorbě lemů

Příspěvekod romann » čtv 27. bře 2014 18:32:37

Zdravím Monroe.

Jediná cesta jako ve všem - je třeba to nacvičit, nedrilovat na vhodných příkladech.
Kdyby jsi měl nějaké "špeky" na vyřešení, rád se do nich pustím.
To lze eventuálně poslat na email : roman.makrlik@seznam.cz

Díky za pomoc a věnovaný čas


Roman
romann
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát 23. srp 2013 9:24:59


Zpět na Plechový díl

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


cron